White papers | Public Relations | Strategiudvikling
Der er udarbejdet en række white papers, som handler om, hvordan Public Relation og strategiudvikling foregår i praksis. Få Inspiration til White papers om PR og strategiudvikling de er kortfattede med fokus på handling og eksekvering, og du kan kan få dem tilsendt helt gratis. Der er en oversigt under billedet.
Tjekliste til PR-platform
Udgangspunktet for enhver systematisk PR-indsats er en PR-platform. En PR-platform er et arbejdsredskab, der almindeligvis tager stilling til strategiske, taktiske og implementerende elementer.
Håndtering af årsregnskabet
Regnskabssæsonen er en erhvervsjournalistisk højtid, hvor medierne svælger i store tal, og disse tal må aldrig tale for dem selv. Grebet rigtigt an, kan årsrapporten være et effektivt værktøj, når der skal kommunikeres til virksomhedens nøgleinteressenter. Grebet forkert an, kan årsrapporten gøre så meget skade, at man bruger det næste år på at rydde op og forklare sig.
Grundregler for praktisk krisestyring
Du får forhåbentlig aldrig brug for det, men hvis du gør, er det godt at vide på forhånd, hvordan du skal gribe krisestyringen an – du får nemlig ikke rigtig tid til at overveje det, hvis helvedet bryder løs, og alles øjne er rettet imod dig for at finde en løsning. Her får du de basale grundregler for praktisk krisestyring. Følg dem, tilsæt sund fornuft og undgå den helt store katastrofe.
Skabelon til pressemeddelelse
Hvordan skal en pressemeddelelse bygges op, så den kommunikerer bedst muligt? Få en effektiv og enkel skabelon, som du kan bruge som ramme for dine pressemeddelelser.
Procedurer for journalistkontakt
Uanset om man er vant til at tale med journalister eller ej, er det godt at følge disse guidelines, når man modtager en henvendelse eller selv kontakter et medie.
Pressemeddelelsens ABC
Man skal skrive i et direkte sprog og med korte præcise sætninger, når man formulerer sig i en pressemeddelelse. Bliv skarp på det sproglige i pressemeddelelsen.
Få en solid pipeline
Overordnet set er der fem kategorier af historier, og hvis du bruger dem som ramme og løbende systematisk arbejder med din pipeline, vil du have et fint udvalg af de hurtige historier samt god tid til at forberede de mere komplicerede.
Lokal PR
Lokal PR går ud på, at man i PR-indsatsen fokuserer på lokale medier og som oftest flere steder på en gang. Denne fremgangsmåde er i særlig grad interessant for virksomheder, der er repræsenteret mange steder som kæde, franchise eller lignende. Byggemarkeder, ejendomsmæglere, benzinstationer, supermarkeder, optikkere og en lang række andre virksomheder er organiseret på denne måde.
Ja tak, send mig white papers om PR og strategiudvikling
Andre publikationer
Sammen med Jacob Høedt Larsen har Klaus Risom udgivet “PR-manual for mindre virksomheder” (2009) og “Blog-manualen” (2011).